איי בי בי אל ספיריט

שם: איי בי בי אל ספיריט בע"מ IBBL Spirit

תחום: שיווק מכירות והפצה של מותגי אלכוהול ויין (נציגת DIAGEO בישראל ויקב תבור)

זמן עבודה: שנת 2009

איי בי בי אל ספיריט

תיאור:

חברת איי בי בי אל ספיריט בע"מ IBBL Spirit הינה חברת בת של החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל) והיא היחידה שאמונה על תחום האלכוהול והיין. חברת איי בי בי אל ספיריט הינה נציגת דיאג'ו Diageo בישראל. בנוסף החברה משווקת, מפיצה ומוכרת את יינות יקב תבור. חברת איי בי בי אל ספיריט השלימה בשנת 2006 את רכישת יקב תבור שהוקם על ידי מספר משפחות של כורמים מקומיים שמתגוררים בכפר תבור (הם הקימו את היקב בשנת 1999). היכולות של חברה גדולה כמו איי בי בי אל ספיריט תורמות ליקב תבור, החל מגב כלכלי מוצק, דרך מנגנון הפצה בפריסה ארצי, מערכת שיווק מיומנת (ניהול השיווק) ומשומנת וכמובן יכולות פרסום וקידום של חברה גדולה ומובילה. לחברת איי בי בי אל ספיריט מותגי אלכוהול רבים: וודקה סמירנוף, וויסקי בושמילס, ג'וני ווקר, ג'ין גורדונס, ליקרים כאוניקום ומאליבו, בירות גינס ועוד. בנוסף כמובן משקאות ומוצרים משלימים לאלכוהול כמו מגוון מונין. הדף קצר מלהכיל את כל המותגים והמוצרים של החברה.

 הצלחות החברה:איי בי בי אל ספיריט שכרה את אי"מ הדרכות לביצוע תהליך קצר של שיפור מכירות באמצעות הדרכת מכירות ומפגשי סדנאות בהשתתפות פעילה של כל מחלקת המכירות. החל מסוכן המכירות או איש המכירות ועד לסמנכ"ל המכירות של החברה. הרעיון המרכזי היה שכולם יפעלו על פי אותם הרעיונות והשיטה (שיטת אי"מ). לצורך כך נותקו לחלוטין כל עובדי המחלקה מהעבודה השוטפת. המפגשים התקיימו בווילה במרכז הארץ החל משעות הבוקר המוקדמות ועד לרדת החשכה, כאשר כל הטלפונים הניידים ושאר אמצעי התקשורת כבויים ואינם בהישג ידם. המטרה הייתה ליצור מחד גיסא התעמקות בשיטה ובתכני המפגשים ומאידך גיסא גיבוש מחלקתי וכל זאת ללא שום הפרעה. במפגשי הסדנה התקיימו דיונים פתוחים, הדרכות והנחיית קבוצה, אולם גולת הכותרת שבמפגשים היתה הסימולציות המורכבות. כל איש מכירות קיבל משימה שמדמה את המשימות עליהן הוא אמון במסגרת עבודתו ואנשי מכירות אחרים קיבלו תפקיד של לקוחות (בעלי מסעדות, מנהלי רשתות שיווק או סופרמרקטים, מנהלי ברים וכד') וגם הם קיבלו משימות שמטרתן הייתה להקשות על המכירה, שוב בדומה להתרחשויות במציאות (את הרעיונות לסימולציות לקחנו הן מביצוע לקוח סמוי ותצפיות על אנשי המכירות והן מתוך מקרים שעלו בשאלון אבחוני  שהינם חלק מהאבחון הארגוני הראשוני. המפגשים היו אינטנסיביים ויצרו סביבה ותשתית טובה לשינוי ארגוני המבוקש.חלק מהתכנים שהועברו במפגשים היו קשורים ישירות לשיפור מיומנויות מכירה, ניהול זמן וניהול עצמי שנכון ודרוש לאנשי מכירות שטח שפזורים בכל רחבי ישראל בעבודתם וחלק נכבד עסקו בפיתוח צוותי עבודה, ניהול ביצועים, חדשנות ויצירתיות, מוטיבציה, שכנוע כשיטת מכירה, ניהול משא ומתן (ניהול מו"מ) ועוד.שמעת על מודל התנין הבבלי לפיתוח אסטרטגיה ?