הכשרה ופיתוח מנהלים

פיתוח מנהלים או קורסים המכשירים מנהלים לדרגי הניהול השונים (ניהול בכיר, דרגי ביניים, עתודות ניהוליות וכד') הינם מרכיב מרכזי בצמיחה ושיפור ארגוני. כחלק מבניית תשתית ארגונית בריאה לשיפור ביצועים נכון לשלב תהליכי פיתוח ארגוניים. באימ הדרכות אנו מבצעים זאת בחברות מתעשיות וענפים שונים, החל מחברות בעולם הפארמה ומכשור רפואי, דרך תעשיית הרכב, יבואנים, רשתות קמעונאיות, רשתות בתי מלון, רפואה פרטית, חינוך, יצוא, ייצור, ייבוא ועד לארגונים גדולים ומורכבים כמו צה"ל.

התוכן שנבחר לקורסים ולהכשרות מותאם לצרכי ורצונות הארגון ומעניק כלים ניהוליים ופיתוח מיומנויות ניהוליות הדרושות לעידן החדש (וכעת גם הותאם לאתגרי "ספירת הקורונה" וניהול מרחוק שמרגיש קרוב).

הכשרות המנהלים יכולות להתבצע בצורה פרונטלית, בסדנאות, הדרכות והרצאות וגם מרחוק (בזום ודומיו) ולעיתים גם באופן היברידי.

מנהלים הם הפריטים בארגון שיכולים להניע אותו לכיוונים חדשים ופורצי דרך, לעודד יוזמה, להטמיע שינויים ושיפורים ולהכווין את עובדי הארגון לביצועים משופרים ומהמקום הכי אמיתי ונכון. מנהלים שמתקשים או שקיים פער בכישורי הניהול או הידע הניהולי שלהם, יכולים להיות כמשענת קנה רצוץ לצוותיהם.

כדי לטייב את המנהלים ולמצות את הפוטנציאל נכון לבצע תהליכי פיתוח מנהלים ולחברם בטבורם לחזון, ערכים ומטרות הארגון.

מה עושים בפיתוח מנהלים?

מדובר בתהליכים ארגוניים המבוצעים באופן קבוצתי או אישי, באמצעות הדרכות, סדנאות, פגישות עבודה, הנחייה ועוד.

  • מייצרים תשתית ארגונית לחשיבה מחוץ לקופסה, יצירתיות וחדשנות.
  • מהווים גורם מפרה בין מנהלים ויוצרים מכפיל כוח וידע.
  • מאפשרים שיח בין המנהלים לארגון, לעובדיו ולהיפך.
  • מחזקים את ממשקי העבודה ואת האחריות והמחויבות האישית.
  • מרככים את הבדידות המאפיינת משרות ניהול ומהווים סביבה תומכת עתידית.
  • העצמת והעשרת הידע ושיפור מיומנויות הניהול.
  • שיפור השירות והגדלת מחזור ההכנסות / מכירות.

בשורה התחתונה – מייצרים שדרה ניהולית, חזקה, בריאה, מגובשת וגמישה. כזאת שמסוגלת להתמודד עם האתגרים ולאתר את ההזדמנויות החדשות.

באימ הדרכות מבצעים התאמה של תהליכי פיתוח מנהלים ע"פ הדרג הניהולי הנבחר ובהתאם לדרישות הייחודיות של כל ארגון וארגון.

חשוב לזכור שמטרתו המרכזית של תהליך פיתוח מנהלים, הינו חיזוק התשתית הניהולית ושיפור המיומנויות הניהוליות בהתאם לחזון ומטרות החברה וזאת באמצעות העשרה והתנסות בידע רלוונטי ובמתן ערכת כלים ניהוליים יישומיים לשגרת העבודה. כל זאת תוך שינוי תפיסת הניהול וההנהגה של המנהלים בארגון ורתימתו של כל מנהל ומנהל לתוצאה העסקית עליה הוא אמון.

מי שאומר אי אפשר מתבקש לא להפריע למי שכבר עושה את הבלתי אפשרי

אהד גניאל