כולם היום חדשניים כולם אוהבים חדשנות, כולם יודעים כיצד לייצר אותה, באמת? מרבית התגליות החדשניות ביותר נתקלו בהתנגדות עזה – דווקא ההודאה בבורות היא התחלה נכונה לחשיבה אחרת ומחוץ לקופסה.

הקושי:

חדשנות אינה הבלח מחשבה! הרעיון לא פתאום קופץ, האמונה שיצירתיות היא עניין של רגע וכל שנשאר הוא רק לבצע וליישם – הינם טעויות הרות גורל. חדשנות באופן חד משמעי מצריכה תשתית ארגונית ליצירת חדשנות ולשם כך, גם צריך עובדים עם מוטיבציה – עובדים שהארגון הצליח להבעיר אצלם מנוע הנעה פנימי.

הפתרון:

סדנת חדשנות ומוטיבציה. הסדנה מהווה את המרכיב הראשון בבניית תשתית ארגונית לחדשנות ולמוטיבציה. הסדנה משמשת אותנו כיריית הפתיחה במירוץ מאתגר.

צור קשר
לחץ ליצירת קשר וקבלת הצעת מחיר

מה זה בכלל סדנת חדשנות ומוטיבציה ?

מדובר בסדנה שהינה כלי במסגרת תהליך ליצירת תשתית ארגונית לחשיבה מחוץ לקופסה, תהליך שיהפוך את הארגון לכזה שמסוגל להתמודד עם השינויים התכופים והמהירים שבשוק בו הוא פועל ולהצליח לתת מענה ופתרון מהיר ויצירתי לאתגרים. לאחר הסדנה חובה לבצע שינויים באופן המחשבה ובפעילות שבשגרה בפרט ובפעילות ממוקדת חדשנות בכלל. יש להטמיע את החדשנות כערך מרכזי בארגון. לרוב מוטמעים שני כלים ניהוליים בארגון לאחר הסדנה: מלפ"א מערך לימוד פנים ארגוני ומודל התנין הבבלי לפיתוח אסטרטגיה.

הדבר הראשון הוא להודות בבורותנו, הגילויים הגדולים בעולם קרו כאשר האדם הבין שהוא לא יודע הכל. פראנסיס בייקון כתב: "מגלים עלובים הם החושבים, שאין יבשת בשעה שאינם רואים דבר אלא מים".

מה עושים בסדנת חדשנות ומוטיבציה של אי"מ הדרכות ?

"מוח שגדל ונפתח לעבר רעיון חדש שוב אינו חוזר לממדיו המקוריים" אוליבר ו.ה.

בסדנת חדשנות ומוטיבציה של אי"מ הדרכות אנו מגלים מספר שיטות לחימום המוח, שיטות שמאפשרות חשיבה מחוץ לקופסה ורותמות הן מהלכים והן את הצוות החושב מתוך מנוע פנימי לארגון ולמטרותיו. לתפיסתנו עובדים ומנהלים בעלי מוטיבציה פנימית יהיו טובים יותר לארגון בטווח הארוך והקצר והיכולת שלהם לחשוב מחוץ לקופסה ולהביא לחדשנות בתהליכים, בניהול, במשימות ובארגון בכלל גדולה יותר מאשר עובדים ומנהלים שהמוטיבציה שלהם חיצונית בלבד.

בסדנת מוטיבציה וחדשנות ניצור תפיסה ארגונית חדשה. תכני הסדנה עוסקים בהיכרות עם מושגי ליבה והקשרם לארגון ולמטרותיו. הסדנה מציגה דוגמאות לחדשנות לכאורה ומנפצת את המוכר והידוע ומגלה את החדשנות והמוטיבציה האמיתיים שמאחורי הרעיונות. בסדנה עוברים על סוגי ההתנגדויות לחדשנות ומוטיבציה וכמובן לקשיים הארגוניים המובנים שבחדשנות. סוקרים מספר חברות שמשתמשות במודלים ובשיטות ליצירת חדשנות לתועלתם.

בסדנת חדשנות ומוטיבציה יש נדבך על ניהול וחדשנות, על בניית תשתית ארגונית לעידוד חדשנות ומוטיבציה וכמובן כלים ניהוליים ועצמאיים לחדשנות ומוטיבציה.

נכון לכתוב שבסדנת מוטיבציה וחדשנות נעלה יותר שאלות מתשובות ונלמד שכבר בהעלאת השאלה בצורה נכונה יש את הכיוון ליצירת חדשנות.

מודל התנין הבבלי לפיתוח אסטרטגיה
לחץ למאמר מודל התנין הבבלי לפיתוח אסטרטגיה

מאמרים נוספים בנושא:

 מוטיבציה בארגון

חדשנות

אסטרטגיות לפיתוח צוותים – מאמר שעוסק בהרכבת צוותי עבודה בעלי אוריינטציה חדשנית ותפיסה מערכתית של עבודתם ותפקידם.

סרטון קצר מתוך אחת מההדרכות של אי"מ הדרכות: