יחידת המחקר באי"מ הדרכות (סל שירותים בתחום המחקר והסקרים)

אי"מ הדרכות היא בראש ובראשונה חברת ייעוץ, אך יתרונה הוא במגוון היועצים שעובדים בה, אשר מגיעים מדיסציפלינות שונות. הדבר מאפשר ללקוח לקבל סל שירותים נרחב ותמיכה 360 מעלות לצרכיו.

כיום כמעט ואין חברה שלא עושה שימוש במחקרים. הסיבה מאד פשוטה: אם החברה לא תדע מה מצבה כלפי פנים וכלפי חוץ, היא לא תדע כיצד להשתפר, ומי שלא מנסה להשתפר, כידוע, הולך לאחור והלקוחות מבינים זאת די מהר. בעת משבר, ישנן חברות המצמצמות ואף עוצרות את שירותי המחקר שלהן מכיוון שאלו נתפסים לעיתים כשירות שניתן לוותר עליו. לעומת זאת, חברות מצליחות יודעות, שדווקא בעת משבר מומלץ להשקיע במחקר על מנת לשמור על איתנות החברה ולקחת את החברה קדימה.

מקבלי החלטות בארגונים רבים נוטים לחשוב שלערוך מחקר שירותי/שיווקי הוא רק עניין של לשאול את השאלות הנכונות. אמנם מי שמכיר את התחום לעומק יודע שביצוע מחקרים מצריך ידע רב, שכן זוהי תורה שלמה. מומחיות מכוני המחקר היא לערוך את איסוף המחקר ולתת לעיתים תובנות, אך כאמור גם למכוני המחקר ישנם אינטרסים עסקיים מובנים.

חברת אי"מ הדרכות יכולה לסייע ללקוחותיה בנושא המחקר בתחומים הבאים:
  • הכוונה בבניית מכרזים לצורך ביצוע מחקר. דרישות במכרז, מה צריך לבחון כשבוחרים מכון מחקר, על מה ניתן להתגמש ועל מה לא לוותר, איזה ניסיון נדרש ממכון המחקר, אילו הגבלות חלות על מכון המחקר, אילו ביטחונות צריך לתת וכדומה.
  • ייעוץ בבחירת הפלטפורמה המתאימה ביותר לביצוע המחקר: סקר טלפוני, סקרי מייל, סקרים באמצעות טלפון חכם (SMS), מחקרי פאנל, פנים מול פנים ועוד.
  • ייעוץ בתמחור אל מול מכוני המחקר ובחירה במכון המחקר המתאים ביותר. התמחור יבוצע על בסיס נושאי המחקר, מספר שאלות, אורך שאלון, התוצרים, אוכלוסייה נדגמת ועוד.
  • ייעוץ בבניית שאלות, סולמות מדידה, אוכלוסיית המדגם, נושאים סטטיסטיים, אילו תוצרים רוצים לקבל מהמחקר.
  • הנחיה וסיוע בניתוח והבנת תוצרי המחקר.
  • לאחר למידת תוצאות המחקר, הוספת דרישות למכון המחקר במידה והמידע אינו מספק.
  • ייעוץ לגבי ניתוחים סטטיסטיים מתקדמים.
  • במידה ומדובר בסקרי שביעות רצון רציפים: הטמעת התהליכים בארגון שיביאו לשיפור.
  • במידה ושירותי המחקר כוללים מערכת ניהול ממוחשבת (בה ניתן להתעדכן באופן שוטף) הכוונה וייעוץ לגבי אפיון המערכת והדו"חות שיוצגו בה.
  • בבקרות לקוח סמוי: אפיון הצרכים והפעולות שיבוצעו. דגשים בבחירת הבקרים, הנחייה, עזרה בניתוח תובנות.
אי"מ הדרכות עושה שימוש בעצמה באיסוף מידע מבוסס מחקר על מנת לבצע אבחון עבור לקוחותיה. לדוגמא:
  • ראיונות עומק עם מנהלים ועובדים.
  • תצפיות בנקודות שירות ומכירה.
  • שימוש בשאלונים: תרבות ארגונית, אקלים ארגוני, ניתוח סגנונות תקשורת, סגנונות ניהול ומנהיגות, שאלון הכנה ושאלון הגדרת תפקיד וממשקי עבודה ועוד.

 לכל שאלה נוספת ניתן לפנות ישירות למר דוד להב מנהל המחקר באי"מ הדרכות, בדוא"ל זה - פשוט ללחוץ עלי.

דוד להב מנהל יחידת המחקר