אהד גניאל

אהד גניאל

אופטימיסט, שמאמין בשינוי הניהול לניהול מאפשר שמעודד חשיבה מקורית,, אחריות ומחויבות וזאת באמצעות ניהול על פי ערכים של שיטת אימ. אני מאמין שחשיבה ביחד בכל ארגון וחברה יכולים להביא אותה למקומות חדשים שיבטיחו הנאה צרופה ותוצרים עסקיים הרבה יותר טובים.
העתיד יכול להיות ורוד, זה תלוי בנו, נכון שנבנה אותו יחד…
ארגונים וחברות יכולים לחשוב ולנהל אחרת, להטמיע תשתית ארגונית לשיפור ביצועים ולבנות עתיד ארגוני ועסקי איכותי, בריא וחיובי
מקום עבודה שמנהליו ועובדיו קמים אליו בחיוך, מתמלאים בהשראה, נהנים מחדוות החשיבה והיצירה ופועלים במשותף למען מימוש חזון וערכי הארגון והשגת מטרותיו ויעדיו – ביחד

אהד גניאל יועץ, מדריך מנהל ומייסד אי"מ הדרכות. בעל תואר שני במדעי החברה (התמחות במדיניות ציבורית), ידע וניסיון מוצלחים ומוכחים באסטרטגיות עסקיות-ארגוניות, ניהול מכירות ושיווק ופיתוח ארגוני. אהד מתמחה בפיתוח כלים לניהול, מדידה והערכה לשיפור ביצועים. כלים ומודלים אלה משמשים את מרבית לקוחות אי"מ הדרכות.

אהד גניאל מכהן כחבר ועד מנהל בעמותת מלב"ב ופעיל בהתנדבות במטה הניהולי של העמותה.

תחומי פעילות ושירותים

אי"מ הדרכות הוקמה כדי לתת מענה לחברות וארגונים שמעוניינים להכיר את עולם הפעילות שלהם טוב יותר, מעוניינים להגדיל את שורת הרווח בחברה שלהם, רוצים שהשירות שניתן על ידם ועל ידי עובדיהם יהיה מעל המצופה, מפתיע ומהנה. מאמינים ומבינים שאפשר למכור יותר, לתת שירות טוב יותר וכמובן ליהנות מהעבודה.

ייעוץ, ליווי והדרכה – החל מתהליכי אבחון ארגוניים, דרך פיתוח ארגוני ועסקי ועד להפעלת מערכי בקרה ומדידה לשם שיפור תדיר, עקבי ושיטתי. הייעוץ הינו בתחומי הניהול, השיווק וניהול המכירות.

ידע וניסיון 

כאשר אהד גניאל סיים את התזה, הוא הבין שהדבר המרכזי שהוא למד באוניברסיטה זה ללמוד לבד ומאז הוא מפנה זמן באופן קבוע להעמקת הידע בעיקר בתחומי מדעי המוח וההתנהגות.

לאהד תואר תואר שני במדעי החברה, באוניברסיטת בר-אילן (2008) ועבודת התזה שלו עסקה בשאלה האם מלכ"ר הוא תוצאה של כשל שוק (היבט כלכלי בלבד) או שיש עוד סיבות להיווצרות מלכ"רים? (לדוגמא קידום אג'נדה, התזה מדגימה חלוקה אחרת של מלכ"רים: מלכ"ר שנוצר כתוצאה מכשל שוק ומעניק שירותים שחסרים ומלכ"ר שנוצר כדי לקדם אג'נדה). בנוסף גם תואר ראשון במדעי החברה במחלקה לפוליטיקה וממשל באוניברסיטת בן גוריון, (2005).

חלק גדול מהידע הבלתי פורמלי של אהד גניאל קשור לילדותו, כבן לשליחי המדינה שהה אהד במדינות רבות בעולם, נחשף לתרבויות ושפות שונות וספג מהן. הצורך של ילד להיטמע במארג החברתי בכל פעם מחדש חיזק יכולות וכישורים חברתיים והביא לסקרנות גדולה בכל הקשור להתנהגות האנושית בכלל ולניהול בפרט. היכולת להניע אנשים, ממקום חיובי, ראוי ונכון הקסים את אהד. התעניינותו מגיל צעיר, בהתנהגותם של האחרים, האופן בו אנשים מחליטים, התגובות האוטומטיות שלהם הביאה את אהד להמשיך ולהעמיק את הידע כדי להצליח להשפיע על תהליכים האלה. הידע והניסיון המצטבר הזה, הם הבסיס לשיטת אי"מ שעוסקת גם ביצירת מערכות יחסים, עסקיות, פרטיות, ניהוליות ועוד.

גם בשירותו הצבאי השכיל אהד להמשיך ולהעמיק את יכולותיו, בשירותו זה היו שתי תקופות בהן  היה הוא מפקד הכוח (קצין שריון). הזמן הפנוי שנותר עם חייליו נוצל להעברת תכנים והדרכות לחייליו. הן הדרכות מקצועיות הקשורות לתכנים צבאיים לחיזוק הידע והיכולות של החיילים והן בהדרכות שמטרתן הייתה להעשיר ולהעצים את החיילים כבני אדם. שם אהד גילה את ההנאה שנגרמת מהפיכת רעיון לחלק אינטגראלי מהתנהלות חייליו. ההבנה העמוקה שאפשר לשנות התנהגויות, להראות לאדם שהוא יכול יותר ממה שהוא מאמין, שיש בו את שצריך כדי להצליח ולהמשיך, נוצרה בזמנים האלה.

בתום השירות הצבאי התלבט אהד בין עבודה באבטחת שגרירות ישראל בארגנטינה לבין תפקיד בסוכנות היהודית. הוא בחר בסוכנות היהודית וקיבל את האחריות על כל העולים מערי השדה (ארגנטינה הינה מדינה פדרלית השישית בגודלה בשטחה בעולם, וערי השדה הן כל המחוזות שאינם מחוז הבירה). דבר שהפך אותו לשליח העלייה הצעיר ביותר בסוכנות היהודית. צוות מחלקתו היה מפוזר בערים הנ"ל ומנה 24 עובדים שעסקו בכל שלבי השכנוע וההכנה לעליה לארץ ישראל. לא פעם אהד מספר בחיוך שאת כל הטעויות הניהוליות עשה שם. העולים חיפשו את התקווה שבעלייה ואת החוויה הייחודית של מהגרים יהודים למדינת ישראל ואת זה אהד ידע לייצר עבורם. בתפקיד זה למד אהד על החשיבות הרבה של הבנת רצונותיו של הלקוח, תקציבו וחששותיו ובניית מסלול נכון ומותאם. כחליפה מחייט. המוצר הוא אותו המוצר (מדינת ישראל, סל קליטה וכד') אך הלקוחות (העולים) לכל אחד רצונות וחששות שונים ובעוצמה אחרת וההתאמה חיונית להצלחת קליטתו בישראל.

עם שובו ארצה ותחילת לימודיו האקדמיים עבד במגוון רחב של עבודות, בכולם קודם במהירות לתפקידי ניהול. בין העבודות היו חברת אבטחה שעובדת עם משרד הביטחון, אהד שכנע את בעליה לשווק את הידע של החברה לארגונים בחו"ל ומקרי הבוחן היו מדינות דוברות ספרדית, הפנייה לשגרירויות אותן המדינות הביא ליצירת שיתופי פעולה וחוזי התקשרות בין חברת האבטחה ומדריכיה לאותם הארגונים במדינות אמריקה הלטינית. במקביל יזם אהד רעיון להביא עולים בגילאי האוניברסיטה ישירות לאוניברסיטת בן גוריון בנגב (זאת לאחר שגילה כי אין כאלה) בתוכנית מיוחדת לעלייה אקדמית איכותית. הרעיון נדחה כיוון שלא היה תקציב לפרויקט. אהד ביקש חמש דקות מול חבר הנאמנים של האוניברסיטה וגייס באמצעותם את התקציב לפרויקט (פרויקט סיל"ד), הקים את הפרויקט ולאחר שנה וחצי העביר את שרביט הניהול לסטודנטים שהגיעו במחזור הראשון של התוכנית (הפרויקט יצר שיתופי פעולה בין האוניברסיטה, משרד הקליטה, מנהל הסטודנטים, הסוכנות היהודית, תנועות הנוער, אגודת הסטודנטים ועוד).

העבודה האחרונה של אהד כמנהל שכיר, הייתה בתחום המזון והמשקאות. אהד החל עבודתו במסעדת ביסטרו כמלצר, אחראי משמרת ומנהל. כשאהד הגיע היה מדובר במסעדה חדשה עם כ-25 עובדים. כמנהל גייס, הכשיר, חנך, מישב את עובדיו ומנהליו. פעל וייצר את מהלכי השיווק, הפרסום, ההמחרה, השירות והמכירות של העסק. העסק הפך למסעדה איכותית, ידועה ויקרה, שלצידה מסעדת חוף נוספת, וחנות בוטיק מיוחדת. העסק צמח ליותר מ-200 עובדים ולמחזורי הכנסות הולכים וגדלים. אהד עסק רבות בהדרכה של הצוות, ליווי וייעוץ למנהלים כדי שאלה יצליחו ונהנה לראות את הזרעים שזרע הופכים לפירות.

לאורך כל חייו כמנהל שכיר למד ולימד תוך כדי עשייה, הסקרנות הבלתי נדלית והרעב לידע שמשולבים עם אהבת אדם ואמפתיה הפכו אותו ליועץ ומדריך מן המעלה הראשונה.

אהד הוא שפיתח את שיטת אי"מ. לשיטה בסיס אקדמי רחב מתוך תחומי מדעי ההתנהגות, מדעי המוח, יישוב סכסוכים, יחסים בינלאומיים, מדעי החברה ועוד שמותאמים כולם לעולם העסקי-ארגוני. המתודולוגיה והמודלים נשענים על הידע האקדמי הזה. המוטיב המרכזי ששזור בכלי השיטה הוא השימוש וההשפעה על התת מודע ותבניות החשיבה.

באי"מ הדרכות אהד מנהל פרויקטים רבים בקשת רחבה מאוד של שירותים ומוצרים, החל מפרויקטים של ייעוץ, ליווי והדרכה ועד הקמת מערכי ניהול ובקרה, מדידה והערכה, מערכי הדרכות והכשרות, אסטרטגיות ארגוניות, אסטרטגיות שיווקיות ומיתוג מחדש ואסטרטגיית מכירות.

לחץ למעבר לדף המלצות.

אי"מ הדרכות