שם: חקוק סטאר

תחום: תעשיית הרכב, ייבוא, שיווק ומכירה של חלפים

זמן עבודה: 2019 ועד היום

Hakuk Star

תיאור

חברת חקוק סטאר הינה מייבאת, משווקת ומוכרת חלקי חילוף בענף הרכב בישראל. החל ממראות, פנסים ומוצרים משלימים ועד לפריט הייחודי שצריך אותו הלקוח. בין לקוחותיה של החברה חברות היסעים מובילות וגדולות, אוטובוסים, משאיות ושאר רכבי משא ועבודה, מוסכים וחנויות. 

מנהלי הלקוחות בפרט ואנשי החברה בכלל פועלים לאורם של שלושה ערכים מרכזיים:

הוגנות – שילוב צרכיך ורצונותיך עם ניסיוננו והרצון למערכת יחסים ארוכת טווח.

מקצועיות – המענה המהיר והפתרון הנכון.

איכות – ביטחונך במוצרים ובאספקה. השמירה על איכות השירות והמוצרים.

ערכים אלה מאפשרים לאנשי החברה להעניק לציבור הלקוחות שלה שירות מוקפד, מדויק ונכון למידותיהם. 

הצלחות החברה

אימ הדרכות נשכרה לניהול תהליך שיפור ביצועים ארגוני ועסקי. הפרויקט התחיל בהגדרת הזהות הארגונית והעסקית (מהו המרכיב המדל את חקוק סטאר?), יחד גובש חזון ונבחרו ערכים. המשך התהליך היה בהטעמה של הגישה הניהולית של שיטת אימ, ניהול על פי הערכים. הטמעה של כלי ניהול ומדידה לשיפור ביצועים, פיתוח המשאב האנושי וחיזוק אנשי המכירות, התפעול, הגבייה והניהול בחברה. פיתוח אסטרטגיית מכירות וחשיבה שיווקית. הפרויקט בוצע בכמה וקטורים מקבילים:

  1. ייעוץ ואסטרטגיה – למנכ"ל ולבעלים. במסגרת זאת גם היכרות ולמידה של כלי הניהול של שיטת אימ. תרגול ומישוב. 

  2.  סדנאות והדרכות להעמקת הידע בשיטת אימ למכירות, תרגול וסימולציות. הטמעה של תסריטי שיחה חדשים, סכמות עבודה לרכישת לקוח ועוד.

  3. ליווי והטמעה בשטח בשיטת On the Job Training למנהלי הלקוחות בעיקר. 

במסגרת התהליך גובשו נהלי עבודה חדשים, הוטמעו מערכי מדידה (מלפ"א), מוסדה שגרה ניהולית ברורה, תדירה, עקבית ושיטתית וגם שגרת עבודה בדגש על מחלקת המכירות. הגדרות התפקיד נכתבו מחדש יחד עם בעלי התפקידים עצמם וכל הגדרת תפקיד יצרה את ממשקי העבודה (האנושיים, דהיינו ישיבות והארטיפקטים, המסמכים התומכים בממשק) והסתיימה במדדי הצלחה מובחנים ונהירים לכל בעל תפקיד לאורם הוא עובד. 
שגרת ניהול הורכבה מכלי הניהול הבאים:

  1. שיחת אימ.פקט חודשית להצבת יעד עצמי.
  2. ישיבת ניהול מכירות וישיבת שיפור ביצועים.
  3. סיעור מוחות לאתגרי מכירות וגבייה.
  4. מערך לימוד פנים ארגוני לשיפור (מלפ"א).

כל הפרויקט בוצע לאור עקרונות הניהול של שיטת אימ: ניהול לאור המטרה, ניהול באחריות וניהול המייצר תחושת מסוגלות עצמית גבוהה. 

את הפרויקט ליוו שלושה יועצי אימ:

אורון לרנר פסיכולוג חברתי M.A ומנהל האבחון באימ הדרכות.

זיו אלרון פסיכולוג חברתי M.A יועץ מלווה של הפרויקט. 

אהד גניאל M.A יועץ, מדריך ומנהל הפרויקט.