אוניברסיטת בר אילן בחרה באי"מ הדרכות לגיבוש, פיתוח ופתיחת פרויקט המנטורים של ארגון הבוגרים.
בהמשך לפרויקט המנטורים של אוניברסיטת בן גוריון בנגב שגובש ופותח על ידי אי"מ הדרכות לפני מספר שנים, פנו גורמים מאונ' בר אילן וסוכם על תהליך ייחודי המותאם למטרות והערכים של אוניברסיטת בר-אילן.
מטרת תוכנית המנטורים היא בניית תשתית מקצועית ואישית מקיפה ומעמיקה עבור הסטודנט והבוגר של האוניברסיטה להגשמת מטרותיו המקצועיות והאישיות וזאת באמצעות הקניית כלים שימושיים בדרכו המקצועית עם סיום התואר.
המנטורים הם מקרב בוגרי האוניברסיטה שנרתמים בהתנדבות לפעילות המבורכת. מדובר באנשים במשרות בכירות ובעלי ניסיון מקצועי וניהולי שיכולים לסייע ולהפוך תהליך שלעיתים קשה ומקשה על הבוגר לתהליך מהנה של בנייה וחיזוק.
מפגש הפתיחה של פרויקט המנטורים נעשה עם תוכן ייעודי של שיטת אימ ובהנחייתו של אהד גניאל.
בפיתוח תהליך המנטורינג יוצרים תבנית חצי מובנית לפגישות בין המנטור למנטי כאשר שני הצדדים ממלאים את חלקם ובכך מסייעים לתהליך להיות מדויק יותר בדגש למיקוד מוכוון מנטי. לעיתים מנטור מגיע עם ארסנל מאוד גדול של כלים ועם המון כוונה טובה והתהליך עלות לסטות מעט ממטרותיו המקוריות שהינן ליווי ועצה לבוגר האוניברסיטה, לסטודנט שתכף יוצא אל עולם העבודה והמקצוע אותו למד. כדי לאזן זאת, נבנה יחד עם האוניברסיטה תהליך שלם שכולל מדריך למנטורים עם עצות מועילות, מספר טפסים שמהווים את המרכיב התיעודי שמעגן את התהליך שבין בוגר האוניברסיטה לבין המנטור שנבחר עבורו. הטפסים האלה מייצרים את האפשרות לעבוד בצורה דומה בין כל המנטורים – דבר שיאפשר בהמשך להגדיל ולהעצים את מספר הבוגרים שיהנו מהיוזמה הזאת. לא רק זאת, התיעוד בהתאם להנחיות הטופס מחייבות להתייחס לרצונות ולצרכים הספציפיים של הסטודנט ובכך מכווינות ומטייבות את התהליך. את התהליך פתחנו בסדנה מעצימה ומרחיבת דעת על מסוגלות עצמית, ניהול ועוד… שבה נכחו הבוגרים שנבחרו למחזור הראשון של התוכנית והמנטורים המקסימים שהתנדבו לשוב ולשרת באוניברסיטה בה למדו ופעלו לפני שנים, אפילו נכתוב לפני עשרות שנים.
חובה לציין שכל תהליך מנטורינג שנעשה על ידינו מותאם לצרכים ולרצונות של הארגון המבקש. הרעיון המארגן דומה, המתודולוגיה גם, אך הצבע והטעם ניתן באמצעות אנשי הארגון השונים.