ייעוץ לסוכן ביטוח: בחירה בסוכן ביטוח, הסכנה שבבחירה לא נכונה
סוכן ביטוח אינו רק איש מכירות ממולח היודע למכור את מרכולתו אלא ובעיקר בן אדם שבמצבי משבר וייאוש של מבוטחיו, הוא יהיה קרן האור, המשענת, מי ייתן כתף וכמובן ידאג לכל צרכיהם של המבוטחים אל מול חברת הביטוח. זהו בדיוק ההבדל בין סוכני ביטוח או סוכנויות ביטוח לבין חברות הביטוח.
המאמר מיועד לסוכני ביטוח כמו גם לצרכנים (מבוטחים) שמעוניינים לבחור נכון – סוכני ביטוח – זה המקום ללחוץ עלי
סוכני ביטוח לעיתים מתהדרים באלפי מבוטחים, בדיקה שטחית מגלה שיש אכן אלפי שמות אך כל שם מבוטח בביטוח אחד, למשל יש כמה מאות בביטוח לחו"ל (מידי פעם), יש כמה מאות בביטוחי דירה, יש כמה מבוטחים פנסיוניים מטעם מקום העבודה שלהם, יש כמה ביטוחי בריאות וכך הלאה. סוכנות ביטוח חזקה ויציבה או סוכן ביטוח איכותי הם אלה שמצליחים להעניק סל מלא ומקיף של שירותי ומוצרי ביטוח לקהל המבוטחים. לא מוצר ביטוחי פה ותוכנית ביטוחית שם, אלא מבוטח שלו יש בסוכנות את ביטוחי הרכב, הדירה, העסק, המשכנתה לצד ביטוחי החיים, הבריאות והגמל, הסיעוד והפנסיה ועוד. תיק ביטוחי שלם. למבוטח עצמו, לזוגתו, לילדיהם. עדיף 1,000 כאלה מאשר 6,000 מבוטחים בעלי מוצר אחד בלבד.
אחד המערכים החשובים ביותר הוא ניהול מבוטחים שמטרתו לא רק להעניק את השירות המיטבי אלא לייצר מערך בקרות שלא יאפשר נפילה בין הכיסאות של מבוטחים. שהפניה לשינוי תהייה יזומה ע"י סוכנות הביטוח ולמען מבוטחיה. ניתן לייצר זאת באמצעות שימוש מושכל במערכות איסוף הנתונים, ניהול הלקוחות ובחשיבה מחוץ לקופסה. ליבת השינוי מתחילה בשינוי תפיסתי מאופי הפעילות הפסיבית בכל הקשור לשירות (החלק האקטיבי בחלק גדול מסוכנויות הביטוח הוא האקט המכירתי) ובכך לחזק את המחויבות ושביעות הרצון של המבוטחים. שירות אמיתי ואיכותי הוא המכירה החזקה ביותר לטווח הארוך. זאת הפעולה שתבטיח סוכנות יציבה וחזקה למען ציבור לקוחותיה ומבוטחיה.
כיצד בוחרים סוכן או סוכנות ביטוח ?
שאלות שחשוב וחובה לשאול
למה צריך בכלל סוכן ביטוח ? בטלפון אחד או בלחיצת כפתור אני עושה ביטוח!
האם היית מנתח את עצמך לפי סרטון ביו טיוב? מגיש בעצמך את הדו"ח השנתי למס הכנסה ללא רואה חשבון? או חלילה מייצג את עצמך בבית משפט במקום עו"ד כי אתה מכיר את המקרה של עצמך הכי טוב? סביר שהמענה הוא שלילי. סוכן ביטוח איכותי אינו רק מתווך של מוצרי חברות הביטוח או איש מכירות אלא ובעיקר איש מקצוע למוד ניסיון ובעל ידע רלוונטי ותפקידו להתאים את התוכניות ומכשירי הביטוח השונים לך, לצרכיך, לרצונותיך.
מהו הרגע שבו מבינים שהבחירה בסוכן הביטוח שלי נכונה ?
הזמן החשוב ביותר הוא ברגע האמת, כשמתרחש אסון או כשיש צורך בהפעלה של ביטוח רפואי או ביטוח חיים או ביטוח אלמנטרי (רכוש, רכב, דירה וכד') – אז רואים שהתוכנית הביטוחית שנבחרה בהמלצת סוכן הביטוח מתאימה ומכסה, יתרה מכך היא מאפשרת לך להמשיך אורך חיים תקין וראוי ודואגת למשפחתך כפי שאתה היית יכול לדאוג. יחד עם זאת יש סימנים מוקדמים יותר לבחינת הבחירה בסוכן הביטוח או סוכנות הביטוח.
סוכן ביטוח הוא גלגל הצלה ברגע האמת
כיצד בוחרים סוכן ביטוח או סוכנות ביטוח בצורה נכונה ?
תחושת בטן – תחושת הבטן חשובה, סוכן הביטוח צריך להיות איש אמין, מהימן, יסודי, אכפתי וזאת מעבר ליכולותיו הוורבליות. פגישה פיזית במשרדו של סוכן הביטוח או בסוכנות הביטוח יכולה ללמד רבות על הסוכן ופועלו. האם בפגישה הוא אסף פרטים וביקש מסמכים כדי להבין מה הצרכים? האם התעניין רק בך או גם במשפחתך? האם שאל שאלות שלא ציפית להן והסביר מדוע הן קשורות להתאמה לתוכנית ביטוח? האם מרבית הביטוחים שהוצעו לך הובנו לך? האם אתה סבור שבאמת היה ניסיון להתאים רק את הדרוש? האם הגעת אליו בהמלצה ומה טיבה של ההמלצה? האם התשובה היתה מיידית או שסוכן הביטוח ביקש ללמוד את כל החומר ולהציג הצעה? האם קבלת הסבר לכל שאלה והתנגדות שהעלית?
לבקש לדבר עם מבוטחים, ברור שהסוכן ייתן את מי שמרוצים ממנו ועדין זה מלמד רבות. לבקש לדבר עם מבוטחים שהיו צריכים להפעיל את הביטוח ולשמוע מהם על פועלו של הסוכן.
מתי נכון להיפגש עם סוכן ביטוח ?
רצוי לפחות אחת לשנה, בכל שנה יש שינויים רבים בחיינו וסוכן איכותי יתאים את התוכנית לשינויים הרבים כמו נישואים, הולדת ילדים, העלאת שכר (כן חובה לעדכן את הביטוח כדי שבמקרה הצורך רמת החיים לא תיפגע), בריאות ועוד ועוד. זאת גם אחת הפעולות ששום גורם לא יוכל לעשות אלא סוכן הביטוח. זאת כמובן בנוסף לעדכון על כל שינוי בחייך בדוא"ל או טלפון, סוכן הביטוח כבר ידע לומר אם זה שינוי שדורש התאמה של תוכניות הביטוח או לא.
מה עם העמלה של סוכן הביטוח מחברות הביטוח ?
גם כאן זאת טעות נפוצה בחשיבה, במקום שבכל פעם תשלם על שירות של איש מקצוע, סוכן ביטוח, קיים הסכם בין הסוכן לחברת הביטוח ותגמול בעבור המבוטחים. יחד עם זאת תפקידו של סוכן ביטוח הוא למקסם עבורך את המקסימום. חובתו להצהיר על זיקתו לחברות הביטוח השונות ואם הוא סוכן איכותי תוכל להרגיש שהוא אכן מחפש את הביטוח הטוב ביותר עבורך. יצירת הביטוח כמו גם השינויים התכופים דורשים כוח עבודה, צוות שלם שעובד עבור ציבור המבוטחים של סוכן הביטוח. עלויות שמשולמות מאותן עמלות במקום ישירות מהכיס שלך. יחד עם זאת נכון לבקש הנחה או הקטנת עמלה וללמוד מתשובתו של סוכן הביטוח. למשל סוכן ביטוח שתגובתו להנחה היא שהוא השיג את התוכנית המיטבית עבורך והעמלה היא ההכנסה שמאפשרת לתת שירות איכותי לך, בכל פעם שתתקשר, בכל רגע שתזדקק ובצורה נעימה ומזמינה היא הסיבה שאינו יכול להוריד ולוותר. מדובר בתשובה רצינית וכנה. הבחירה היא שלך.
התקשרו אלי מסוכנות הביטוח והציעו לי ביטוח מעולה למחלות, האם כדאי לעשות ?
האם אותו נציג מכירות שהתקשר מכיר אותך? יודע מה אתה צריך? מבצע בדיקה רצינית כלשהי לגבי צרכיך ורצונותיך? או פשוט מוכר לך.
האם כבר יש לך ביטוח בריאות? האם יש דברים חופפים שניתן לבטל? האם הביטוח מהעבודה מכיל את זה? האם בביטוח המנהלים יש סעיף כזה? האם יש לך ביטוח רפואי של קופ"ח משודרג? האם מה שהציעו לך הוא סעיף מתוך ביטוח גדול יותר? היום ידוע שבמדינת ישראל יש מבוטחים רבים שלהם כפל ביטוחים וזאת גם בשל השיווק הישיר של חברות הביטוח ומכירות הטלפוניות של חלקים וסעיפים מתוך תוכנית ביטוחית ע"י סוכנויות ביטוח גם. בתהליך ייעוץ לסוכן ביטוח אנו עוסקים רבות בגיבוש, עיצוב ודיוק חווית הלקוח של קהל מבוטחיך ביחד איתך ומאפשרים לך להעניק להם שירות מקצועי, איכותי ובעיקר כזה שהופך אותם לשגרירים טובים שלך.
סוכן הביטוח אמור להיות "תעודת הביטוח" שלך
סוכן הביטוח יוצר מערך של הגנות מפני העתיד לך וליקיריך, ביטוחים אלמנטרים כמו ביטוחי רכב, דירה, עסק, ביטוחי חיים ובריאות, פנסיה וגמל ועוד. ברגע האמת כשמשבר מתרחש הפעלת הביטוח ודאגה אמיתית לקבלת כל הדרוש ומעבר היא בידיו של סוכן הביטוח. סוכן הביטוח הוא בצד שלך. הוא מגן עליך בעצמו ומנהל את "המלחמה" עבורך. חשוב להדגיש שחברות הביטוח אינן "רעות" אלא חברות עסקיות שמטרתן להרוויח, כך שיש מקרים שמוערמים קשיים או שיש ספקות לגבי הכיסוי הביטוחי ובדיוק זה המקום בו דרוש סוכן ביטוח או סוכנות ביטוח חזקה ואיכותית שתהייה לצדך.
שאלות חשובות שמהן ניתן ללמוד רבות על תפיסתו, ידיעותיו וניסיונו של סוכן הביטוח וצוותו
מי צריך ביטוח חיים ? מתי צריך או מומלץ לעשות ביטוח חיים ? מה בעצם מבוטח וכיצד מחשבים כמה נכון או מה הסכום החיוני לביטוח חיים ? למשל מה קורה במצב של גירושים שבן הזוג המשלם את המזונות נפטר – גרושתו ואם ילדיו נשארת ללא המזונות ? האם באמת כל כך חשוב לבחור ביטוח נסיעות, הרי יש את הביטוח של חברת האשראי או של קופת החולים… האם הסכום הגבוה שמופיע בפרסום הוא המרכיב המרכזי או השורות הקטנות שמציגות את ההגבלה על יום אשפוז בבית חולים מתוך הסכום הגדול והנוצץ ? מה ההבדל בין ביטוח בראיות לביטוח מחלות קשות ? מה זה אובדן כושר עבודה ? האם הביטוח גם ישלם את המשך התשלומים לקרן הפנסיה ? לשאר הביטוחים או רק יבטיח את הכנסתי בהווה ? מה זה ביטוח נכות ? מה הקשר בין שב"נ לביטוח בריאות פרטי ? למה בכלל צריך עוד ביטוח בריאות פרטי על הקיים ?
לקראת הפגישה הראשונה עם סוכן הביטוח נכון להכין רשימה של כל השאלות, זאת לצד רשימה של כל מה שמרכיב את חייך, בן או בת זוג, ילדים, רכוש, רצונות, כוונות, אופי החיים ואיכותם ועוד. זאת כדי לתת תמונה מקיפה ורחבה לסוכן הביטוח כדי שיידע כיצד מצד אחד למקסם את סל שירותי הביטוח תוך שמירה על מסגרת תקציב אפשרית ורצויה שלך.
סוכן ביטוח בוחרים נכון ואז הבחירה היא בחירה אחת לכל החיים, חשוב להשקיע זמן ונכון לבצע סקר שוק קצר. בסופו של דבר הבחירה שלך תהייה מושכלת לאור תהליך נכון ושכלתני.
סוכן ביטוח, סוכנות ביטוח – אם ציבור המבוטחים יקר לך, מקומך אתנו
ייעוץ לסוכן ביטוח: לסוכני הביטוח ולסוכנויות הביטוח נציע את שירותינו: ייעוץ, ניהול והדרכה, למי שמעוניין בשירות מיטבי והענקת סל שירותים רחב, מקצועי ואיכותי נוכל להעניק את התשתית הארגונית והעסקית הדרושה, החל מגיבוש חזון, נהלים ותהליכי עבודה נכונה, מדדי הצלחה, ניהול לקוחות, מיתוג, אתר ומדיה חדשה, מלפ"א, שיפור ביצועים, אסטרטגיית מכירות, ניהול השיווק ועוד.
לפני שיוצרים עמנו קשר רצוי ומומלץ לשוחח עם אחד מלקוחותינו בעבר ולשמוע ממנו, ממקור ראשון על פועלנו. אנו מבטיחים שזאת תהייה השאלה הראשונה שלנו – מי המליץ עלינו, כי רק כך אנו בוחרים את ציבור לקוחותינו…