אופטיקה הלפרין

גלו עוד...
אופטיקה הלפרין

תיאור

חברת אופטיקה הלפרין הינה רשת חנויות המשקפיים והעדשות הגדולה והמובילה בישראל. בחנויות הרשת ניתן למצוא את כל הפתרונות האופטיים הדרושים לציבור הלקוחות. רשת הלפרין הובילה מהלכים בשוק הישראלי ושינתה את התפיסות בנוגע למשקפיים ולעלותן. לרשת אופטיקה הלפרין 140 סניפים וכ-600 עובדים בפיזור גיאוגרפי נרחב בישראל. ברשת נמכרים מותגים מוכרים, כל הפתרונות האופטיים החל מעדשות לסוגיהן, דרך משקפי ראייה חד מוקדיים, מולטיפוקל ועד למשקפי שמש ואביזרים משלימים.

הצלחות החברה

חברת אופטיקה הלפרין פנתה לאי"מ הדרכות לביצוע תהליכי שיפור ארגוניים שליבתם שיפור ביצועים כאשר המטרה המרכזית היא יצירת חווית רכישה מעבר למצופה, שיפור מחזורי המכירות, שיפור השירות וכמובן תהליכי העבודה והניהול של חנויות הרשת והמטה הניהולי שלה. מדובר בתהליך פיתוח ארגוני-עסקי שדורש שינוי תפיסתי בחשיבה ובהתייחסות העובדים המקצועיים ונותני השירות וכמובן גם שינוי בתהליכי העבודה, הגדרות התפקיד, ממשקי עבודה ועוד. בתום האבחון גובש החזון ואיתו שלשות ערכי הליבה שעל פיהם תנוהל החברה ולאורם יפעלו המנהלים.

שלושת הערכים המרכזיים מעניקים מעטפת לתהליך ההטמעה של הגישה הניהולית וכלי הניהול של שיטת אי"מ, מאירים כמגדלור את תהליך השינוי והמיסוד של התפיסה החדשה. הערכים שמוטמעים הינם:

  • התאמה אישית – מקום אחד שבו תמצא את מה שהכי מתאים לך ולמענך.
  • למענך – בחרת בנו ואנו כאן למענך, "בגובה העיניים" – דיבור ישיר וישר ללא משוא פנים.
  • בנחת ובחיוך – חווית שירות מאפשרת, רגועה ומזמינה, בנחת ובחיוך.

אופטיקה הלפרין חזון – להעניק לכל אדם פתרון אופטי ע"פ צרכיו ורצונותיו במקצועיות ובתחושת שירות של מעבר למצופה.

הערכים האלה באים לידי ביטוי בארגון הן בתהליכי העבודה הפנימיים והן במתן השירות ללקוח, הם מקבלים במה בכל מסמך מודפס ושאר ארטיפקטים של החברה. כל שינוי והמלצה שניתנה ובוצעה עומדת בהלימה מלאה לערכי המותג ומסייעת בהטמעתו.

בתהליך שולבו הדרכות שיטות אי"מ, הכשרות שירות של השיטה וכמובן תהליכי פיתוח מנהלים לשימוש בכלי הניהול של שיטת אי"מ לשיפור ביצועים. בארגון פותח מערך לימוד פנים ארגוני (מלפ"א) ויכולת למדוד ולהעריך כל תהליך, פעולה, עובד ומנהל בארגון למען המשך תהליכי השיפור.

התהליך מורכב משלוש רמות מקבילות: אסטרטגיה ארגונית הכוללת בתוכה אסטרטגיית שיווק ומכירות, מפגשי פיתוח מנהלים המכשירים את כל הדרג הניהולי לשימוש בכלי הניהול של שיטת אי"מ ולגישה המיוחדת של מנהל מאפשר המייצר תחושת מסוגלות גבוהה בקרב עובדיו, הדרכות שיטת אי"מ לשיפור המכירות לעובדי החברה וכמובן ליווי "שטח" בו יועצי אי"מ מגיעים לחנויות (נקודות המכירה) מלווים, מייעצים ומתאימים לצד מנהלי החברה. במסגרת התהליך גובש חזון ונבחרו ערכים שיאירו את התהליך ויסייעו לכל עובד להירתם ולפעול ליישום התפיסות החדשות. נבנה מודל תגמול הישגי שתומך בתפיסת שיטת אי"מ, שונו הגדרות התפקיד, ממשקי העבודה, אופני הדיווח והעדכון, ובעצם גובשה שגרה ארגונית ניהולית חדשה שבאמצעותה מוטמעים כל השינויים בחברה. אופטיקה הלפרין הגיעה לאי"מ הדרכות בעקבות המלצה מבכירי רשת ישרוטל.