תיאור
רשת מלונות מטיילים הינה רשת מלונות מיוחדת וקסומה, כמעט כל המלונות צמודי קרקע ומאפשרים חוויה המשלבת את כל מה שבאזור המלון, נופים, טיולים מיוחדים, פעילויות ואטרקציות. עובדי ומנהלי המלונות מכירים את האזור ומפתחים אותו. הרשת מתמחה בתכנים בעלי ערך מוסף למקובל, לא מדובר במלון שרק באים לישון ולאכול בו אלא מעטפת צבעונית של פעילויות אטרקציות שמעניקה לאורח ולמטייל משהו שמתאים "לאוהבי הטיול והחופש" כמו שאומר סלוגן החברה (ואחד מערכיה). לחברה יש מנהלת תוכן שאמונה על איתור וייצור החוויות הנוספות ללינה ולחופשה במלון. פיתוח נוסף הוא חברת הפקה שאמונה על יצירת התוכן והאירוע המתאים לציבור האורחים והלקוחות, הן הפרטיים והן חברות עסקיות וארגונים.
בתחילת התהליך הרשת מנתה 6 אתרים:
- מלון מטיילים מלכיה
- מלון מטיילים מטולה
- מלון מטיילים גשר הזיו
- מלון מטיילים אילון
- מלון מטיילים הוילג' על הירדן
- מטה החברה ובו גם מרכז המכירות והשיווק
בהמשך החברה צמחה בעוד אתר
- מלון מטיילים ארץ דפנה
ויש עוד בדרך…
הצלחות החברה
לאי"מ הדרכות פנתה מנכ"לית החברה ומי שהקימה אותה כשהמטרה היתה לחשוב על מבנה ארגוני שיאפשר לחברה צמיחה מהירה ובריאה. כך אכן התחיל הפרויקט, בהמלצה למבנה ארגוני שמשנה את התפיסה שהיתה קיימת במבנה הארגוני הקודם. הפיכת מלונות הרשת לעצמאיים, יחידות אוטונומיות הצורכות שירותים ממטה ניהולי שאמון על אספקת השירותים. מבנה כזה מאפשר את המשך צמיחה והתפתחות הרשת. משההמלצה והרעיון התקבל החל תהליך אבחוני שלמד את החברה ואיתר את היתרונות והחסרונות, הצרכים והרצונות ולאחר הגשת דו"ח המלצות מסכם החל תהליך השינוי.
הפרויקט המשיך בהטמעת שיטת אי"מ והפיכת הניהול לניהול על פי הערכים (ערכי מלונות מטיילים הפכו להיות לאורות המגדלור המאפשרים לכל מנהל ועובד לפעול בצורה נכונה למען ציבור האורחים והלקוחות של הרשת). בחברה הוטמעו כלי ניהול של שיטת אי"מ לשיפור ביצועים ולניהול מכירות. הוקם מערך מלפ"א, שונו תסריטי שיחה, סכמות עבודה, הגדרות תפקיד בשיטת אימ, הדרכות מכירה לצוותי המכירות ומרכז ההזמנות, שגרות ניהול ואומצה שפה של ערכים במקביל לתכנים המיוחדים לארגונים הפועלים בשיטת אי"מ. מדובר בתהליך שינוי ארגוני עסקי שמתחיל מהמסד ועד לטפחות. תהליך פיתוח מנהלים שבין המפגשים משימות התנסות ושימוש בכלים, במקביל לליווי שטח On the Job Training של יועצי ומטמיעי שיטת אי"מ, כתף אל כתף עם מנהלי המלונות והמטה. פגישות ייעוץ וחשיבה אסטרטגית, פיתוח ערוצי הכנסה ושירותים נוספים למען ציבור האורחים והלקוחות, תהליכי שיפור ביצועים במרכז ההזמנות, במחלקת משאבי אנוש וכמובן הדרכות וסדנאות לעובדי החברה.
התהליך העמיק והמשיך לניהול בפורומים שתומך בגישה הניהולית של שיטת אימ ומעודד עצמאות, יוזמה ואחריות. לכך התווספו "ישיבות שיפור הביצועים" שהינם אחד הכלים הניהוליים החזקים ביותר לחיזוק המסוגלות העצמית ופיתוח השדרה הניהולית בארגון.
מרגע שהמערך הוקם ותפיסת הניהול ע"פ הערכים ושיטת אימ הוטמעו, הייעוץ והליווי הוא לתמיכה במטרות קברניטי הארגון והמשך השינויים לשיפור ביצועים. כמו גם ייעוץ וליווי בהכנסת בעלי תפקידים חדשים בהגדרות תפקיד וממשקי עבודה שמכילים בתוכם כבר את מדדי ההצלחה.
בשביל לדעת עוד, ניתן לפנות למנהלים ברשת מלונות מטיילים והם כבר יספרו.