הקמת עסק הוא תהליך שיש בו מספר רב של החלטות. החלטות שמתקבלות בשתי צורות חלקן רגשיות וחלקן שכלתניות. ייעוץ עסקי ובעיקר ליווי עסקי הם שירותים חיוניים להקמה נכונה וקיצור זמן ה"התגלחות". הקמת עסק אינה עניין פשוט, בעיקר כאשר מדובר בעסקים קטנים (ייעוץ עסקי לעסקים קטנים). הרי הקשר בין העסק לבין מקימו ובעליו הוא חזק, האמירה שהכל צריך להיות שכלתני ומקצועי אינה ריאלית. הצלחת העסק היא הצלחת בעליו ולהיפך. המשאבים הנפשיים והכלכליים המושקעים בעת ההקמה, האירועים הבלתי צפויים, הקשיים שמגיעים אחד אחרי השני והצורך להחליט תוך כדי תנועה, כשלא תמיד יש וודאות באשר להחלטה:
עד כמה כדאי להסתכן? ממה כדאי להיזהר? מה החוק אומר לגבי זה? האם צריך גם יחסי ציבור? מה הם בעצם עושים? ופרסום זה לא אותו הדבר? רגע אז המכירות לא קשורות לשיווק? אבל הרואה חשבון אמר שזה נכון, העו"ד אמר שהוא לא מכיר את זה. דודה של אשתי למדה תואר שני במנהל עסקים היא תעזור לי, מה? איפה?
השאלות האלה היא מנת חלקם של רבים בעת הקמת עסק. לא מדובר בהמצאת הגלגל ויחד עם זאת רצוי וכדאי להשתמש בשירות של ייעוץ עסקי, נכון גם להמשיך לליווי עסקי עם הקמת העסק. אין ספק שתוכנית עסקית רצינית אמורה לספק מסלול ומתווה ברור הן להקמה והן להתחלה ובכל זאת העבר מלמד אותנו שתוכנית היא טובה, בתנאי שאנחנו מוכנים ויכולים לשנות ולהתגמש בעיקר כאשר השוק של היום הוא שוק מהיר ודינאמי. ליווי עסקי מאפשר להיוועץ ולחשוב עם אנשים שזהו מקצועם.
יעוץ לעסקים אינו עוסק בהמצאות המאה אלא ובעיקר בדרך להשיג יעדים וזאת כשפועלים בהתאם לחזון ולמטרה שלשמה הוקם העסק (למידע נוסף אודות בניית חזון מטרות ויעדים). כיוון שהמצאות שמשנות את המציאות יש פחות מאשר עסקים חדשים שקמים חשוב לחשוב מה מבדל את העסק שאתה מתכוון להקים? מה מייחד אותו? לדוגמא ייחודה של אי"מ הדרכות הוא תפיסתה של שיטת אי"מ (אווירה, ידע ומכירה) אשר רותמת למכירה ולשיווק מודלים, תורות ידע ומתודולוגיות שונות ומגוונות הלקוחות ממדעי ההתנהגות, מדעי הקוגניציה, יחסים בין לאומיים, גישור ויישוב סכסוכים. מודלים אלה בשינויים והתאמה למוצרים ולשירותים הנמכרים הופכים את המכירה לקלה עבור המוכר ולנבדלת וחיובית אצל הקונה. דבר שבעתיד יחזיר את הקונה אל המוכר שוב ושוב.
התמחויות אי"מ הדרכות הן: ייעוץ, ליווי והדרכה בתחומי הניהול, השיווק והמכירות. החל מ: הקמת עסק, ייעולו בזמני משבר, משיכתו והכוונתו לשיאים בהצלחה, דרך ניהול מכירות, עובדים וספקים, הובלת שינוי ארגוני, הטמעת התנהגות ארגונית מוכרת, הוראות ונהלים ועד הכשרת ושיפור צוות העובדים (בהדרכות, בסימולציות ובסדנאות). בתהליך הייעוץ נעשה שימוש בתורת אי"מ תוך שימת דגש על חשיבה מקורית וחדשנות.
שיטת הפעולה המיוחדת של החברה הוא בשיטת העבודה, בת שני השלבים:
א. אבחון הלקוח (מטרות, צרכים, קהל לקוחות, שירותים וכד') ביצוע פיילוט ומדידת השינוי.
ב. בניית תוכנית ארוכת טווח להתוויית תהליכים להטמעת השיטה והשינויים תוך מדידה והערכת פנים ארגונית. הקנאות לתוצאות היא נר לרגליה של החברה והסיבה העיקרית שאין ניסיון של כפיית מודלים חיצוניים אלא התאמה של השיטה והמודלים לארגון. לרוב יוטמע מלפ"א מערך לימוד פנים ארגוני בארגון.
באי"מ הדרכות רואים חשיבות בהקמת מערך למידה ושיפור פנים ארגוני שבעתיד יפעל ללא הכוונה וליווי של יועץ חיצוני. מטרתנו ליצור תשתית ארגונית ללימוד ושיפור ללא סיוע חיצוני, In House. כמובן שדרך החשיבה קשורה בטבורה לניהול, שיווק ומכירות.
ללא ציון שמות החברות נוכל לומר ששינוי התפיסה של עובדי החברות באשר ל"מכירות" כמו גם לתפקידם של המנהלים והפיכת התהליכים והפעולות בארגון למדידים הם גולת הכותרת של הפרויקטים. פעולות אלה הביאו לגידול משמעותי בהכנסות החברות (הגדלת מחזור מכירות ובנתח הלקוח וכמובן חשיפה גבוהה יותר). הרעיון הוא לייצר מערכת פנים ארגונית לומדת המסוגלת להשתפר באופן תדיר בשוק דינאמי. החברות שעובדות עם אי"מ הדרכות אינן צריכות להמתין עד לתוצאה ורק אז לדעת אם יש הצלחה אלא אמונות על מדידת התהליכים ושיפורם עוד לפני שלב התוצאה, פעולות שמביאות לעלייה ליניארית בתוצאות ובמחזורים וזאת כשהעובדים מגיעים עם חיוך לעבודה. (למידע נוסף על תפקידו של המנהל במאמר "פיתוח מנהלים משל הטרקטור").
חשוב לזכור שבבחירת חברת ייעוץ עסקי (או כמו שכתוב בחלק מהמקומות בגוגל יעוץ עסקי ) אתה בעצם בוחר בשירות שיכול לייעל את התהליכים הדרושים להקמת והצלחת העסק, לא מדובר בחברה שיש לה את גוף הידע שלך, לא את ההיכרות עם המוצרים והשירותים שלך אלא את היכולת להפוך את הידע והרעיונות שלך לכדי תהליכי עבודה שיחשפו את מוצריך ושירותיך ויביאו להגדלת מחזור המכירות שלך.
אנו ממליצים על המדריך לפתיחת עסק בישראל כמסגרת מתווה לפתיחה והקמה של עסק חדש – מדריך לעצמאי החדש.