אקורד ביטוח

גלו עוד...

תיאור

אקורד ביטוח היא קבוצת חברות שמורכבת מחברת ביטוח וסוכנויות ביטוח. לחברה מחלקות שעוסקות בביטוחי חיים, בריאות, פנסיה, חסכונות ועוד וגם בביטוחים אלמנטריים. החברה הינה חברה מובילה בתחומים רבים וביניהם: ביטוח כלי רכב כבדים, צמ"ה, משאיות, רכבי היסעים, נגררים ועוד. לחברה מחלקות רבות לביטוחים עסקיים החל ממביטוח מבנים, משרדים ועד לביטוח דירקטורים, אחריות מקצועית ועוד.

מדובר בחברה שמאפשרת לציבור לקוחותיה סל פתרונות ושירותים רחב מאוד ואיכותי. כוחה של החברה הוא גם בכך שאינה קבוצת סוכניות ביטוח אלא חברת ביטוח בעצמה. פתרונות רבים תחת קורת גג אחת. הניסיון המיצרפי שיש לקבוצת סוכנויות ביטוח וחברת ביטוח מוגש לכל אחת ואחד מציבור הלקוחות של הקבוצה. 

במסגרת הטמעת ניהול בשיטת אימ לפי ערכים, גובש חזונה של הקבוצה וערכי הליבה שלה: שייכות, מקצועיות, שירותיות ומצוינות. הערכים באים לידי ביטוי בכל פעולה ניהולית או תפעולית הן פנימה בארגון והן החוצה עבור ציבור הלקוחות, הספקים ובעלי המניות. 

הצלחות החברה

אקורד ביטוח פנתה לאימ.הדרכות לאחר שמנכ"לה שמע על תהליכי שיפור הביצועים מחבר קרוב שלו, שהינו מנכ"ל ששכר אותנו לחברה שהוא מנהל. כבר בפגישה הראשונה הגישה לניהול לפי ערכים בשיטת אימ, מצאה חן בעיני המנכ"ל וכך החליט להטמיע אותה. 

אימ.הדרכות ביצעה אבחון ארגוני נקודתי שמטרתו הבנת "צבעי הפזל". במסגרת האבחון הועבר סקר OWP לבחינת היבטים ותפיסות העבודה של אנשי הארגון, בוצעו ראיונות אבחוניים וכמובן תצפיות על שגרת העבודה. נלמדה התורה הכתובה וגם זאת שבעל פה. לאחר מתן דו"ח סיכום והמלצות, הותווה תהליך בשלושה צירים מקבילים:

  1. ייעוץ וליווי אסטרטגי לקבוצה.
  2. פיתוח מנהלים – סדנאות פיתוח מנהלים בשיטת אימ.
  3. ייעוץ וליווי מנהלים 1:1. זאת כדי לסייע בהטמעת הכלים והגישה בשגרת הניהול והעבודה.

במפגשי פיתוח המנהלים, נחשף דרג הניהול הבכיר לשיטת אימ לניהול לפי ערכים. במסגרת זאת גובשו ועוצבו החזון וערכי הליבה של קבוצת אקורד. או במילים אחרות, זוקקו השפה וההתנהגות שמרכיבים את התרבות הארגונית. גובשו צוותי שינוי ושיפור מקרב המנהלים שבנו יחד עם יועצי אימ תוכניות לשיפור ביצועים לרוחב הארגון: הגברת המוטיבציה ומודל מעש"ה, , מסלולי איתור וגיוס עובדים ומנהלים (שיטת התבחינים), תהליכי כניסה לתפקיד, חניכה ומנטורינג. בחלק מהמחלקות בוצעו שינויים מבניים ושינויים תפעוליים כדי להביא להגברת התפקוה בצורה יעילה ואפקטיבית ועם כל האנשים שבארגון – לא וויתרנו על אף אחד. חלק מהמנהלים והמנהלות בארגון מקבלים ייעוץ וליווי 1:1, חלק נהנים מליווי "בשטח" בשגרת הניהול שלהם וחלק ממפגשי סיעור מוחות להעמקת השיפור. חלק מהמחלקות נהנות מהדרכות מכירה לשיפור ביצועיהן וכמובן היכרות ותרגול לשיטת אימ לשיפור מכירות.