קצת מספרים:
אדם שעבר את גיל 55 צפה ככל הנראה ביותר משני מיליון פרסומות עד כה.
בכל שעת טלוויזיה יש למעלה מ-24 פרסומות.
במהלך יום שגרתי אדם נחשף למאות פרסומות ומסרים שיווקיים, החל משילוט בכבישים, שילוט על תחבורה ציבורית, בהקשיבו לתחנות הרדיו, בקניית כוס הקפה ברשת בתי הקפה בה הוא קונה את הקפה, בעיתון שנקרא בדרך לעבודה, בהודעת מסרון (SMS) שקיבל לטלפון הנייד, בהיכנסו לאתר כלשהו באינטרנט, בהגיעו למשרד, בארוחת הצהרים, בדיוורים ישירים לדוא"ל שלו, בחלק מהמיילים עצמם, בקיצור בכל רגע נתון כמעט.
כמה שאלות:
א. מי הם נותני החסות בתוכנית הריאליטי הדור הבא 24/7?
ב. מי הם נותנים החסות במאסטר שף?
ג. מי היו נותני החסות בתוכנית הישרדות?
ד. מי היו נותני החסות בתוכנית כוכב נולד?
ה. הדיוור האחרון שקבלת (ניוזלטר) מטעם מי הוא היה?
שתי השאלות הראשונות עוסקות בזיכרון של מסרים שיווקיים מזמן ההווה, שתי השאלות הבאות עוסקות בזיכרון של מסרים שיווקיים מלפני מספר חודשים. השאלה האחרונה עוסקת בזיכרון מהשבוע האחרון במקרה הרחוק ביותר.
מדוע אם כך הייתם צריכים לאמץ את הראש ולנסות ולהיזכר? סביר שחלקכם כלל לא זוכרים באיזה חברות מדובר? מעניין כיוון שנותני החסות משלמים הון עתק בכדי לנסות ולהישאר בזיכרונכם. הם מופיעים מספר פעמים לא מבוטל במהלך התוכנית וכמובן שברגע השיא והמתח. הדבר רק מתחזק כאשר עוברים לשתי השאלות שעוסקות במסרים שיווקיים מלפני מספר חודשים. אציין שהחברות האלה מפרסמות ושולחות מסרים שיווקיים רבים בתוכניות אחרות כמו גם בערוצי פרסום ושיווק אחרים.
לנתונים האלה יש להוסיף שעל תשומת ליבנו מתחרים המון ערוצי שיווק ופרסום, דוא"ל, טלפון, רדיו, טלוויזיה, שילוט, פופ אפ (הפרסומות הקופצות באינטרנט), עיתונים וכתבי עת, מכשירי אייפוד ודומיהם, הודעות טקסט, אפליקציות, משחקים ועוד. כל אלה רק גורמים לפיתוח יכולות הסינון והמיון במוחנו.
גם אם המסר השיווקי שקבלתם בזכות בחירתכם בייעוץ שיווקי עסקי הינו מקורי ומיוחד, סביר שלאח זמן הוא יידרש לשינוי. לא פעם בסדנאות והרצאות שהעברתי היו את המנהלים או העובדים שאמרו: "עד עכשיו זה הצליח לי אז למה לא להמשיך?"
היעדר מקוריות וחזרה הופכת את המסר לכזה שמוחנו מסנן בקלות יתרה (חדשנות). דבר שמונע את מלאכת השיווק.
אז מה זה בעצם ייעוץ שיווקי עסקי ?
הרי במרבית החברות יש תפקיד שנקרא: מנהל שיווק, אם כך מדוע יש לשכור את שירותיו של יועץ שיווק או יועץ שיווקי עסקי? אתחיל מהסיבות הברורות: יועץ שיווק שמגיע כדי לתת שירותי ייעוץ שיווקי עסקי פועל לרוב במספר תחומים או שווקים. דבר שמעניק לו יתרון גדול על פני מנהל שיווק שעוסק בעיקר בשוק אחד או בתחום אחד הקשור כמובן למוצרים ולשירותים שמספקת חברתו. קשת השירותים והמוצרים הרחבה שאיתה בא במגע העוסק בייעוץ שיווקי עסקי גדולה ומאפשרת גישה למגוון רחב יותר של פתרונות, רעיונות ואפשרויות שיווקיות לחברתך. פעולות שיווקיות שצלחו עבור מוצר אחד יכולות לעבור התאמה לשוק או תחום אחר ולהצליח גם בו (למידע נוסף בנושא יועצים במאמר – פעילות היועץ הארגוני).
מנהל השיווק בחברה עסוק בתפעול השוטף, בעמידה ביעדים ובמטרות, הוא חי ונושם את אותה המסגרת. ייעוץ שיווקי עסקי מביא איתו רוח חדשה, רעיונות ושיטות עדכניות וכמובן חשיבה שאינה מתוך החברה אלא מחוץ לה.
ייעוץ שיווקי עסקי יכול לרתום עבור חברתך מודלים ושיטות לשיווק והעברת מסרים שיווקיים מתחומים שונים ולהופכם לאלה שהולמים באופן מלא את שירותיך ומוצריך.
ייעוץ שיווקי עסקי הינו ייעוץ שיווקי שמתמחה במגזר העסקי והפרטי.
מי צריך ייעוץ שיווקי עסקי ?
נכון שבכל חברה יש מנהל או סמנכ"ל שיווק, נכון שלעיתים מדובר במחלקה שלמה. יחד עם זאת בכל חברה יש מנכ"ל ומטה ניהולי ובכל זאת מעסיקים מרבית החברות בשוק יועצים ארגונים, שירותי ייעוץ עסקי וכד'. כך גם בתחום הייעוץ השיווקי העסקי. מכאן שחברות וארגונים שלהם יש פעילות שיווקית מוצלחת יהיו הראשונים להשתמש בשירות זה, מתוך אמונה שחובה עליהם להמשיך ולשפר. שוב מדובר בסוג של בשלות ארגונית ושל בעלי התפקידים העוסקים בשיווק. בשלות שתאפשר להם להיחשף ולשתף.
מאמרים הקושרים לייעוץ שיווקי עסקי:
מודל התנין הבבלי לפיתוח אסטרטגיה
תקשורת שיווקית – תקשורת ממוקדת
שיווק – מי התחיל איש השיווק או הלקוח, הביצה והתרנגולת
גיבוש אסטרטגיה ארגונית, גיבוש אסטרטגיית מכירות
אסטרטגיה ארגונית – גיבוש אסטרטגיה ארגונית
אנו באי"מ הדרכות עומדים לשרותכם.